top of page
Search

כל מה שרציתם לדעת על שעווה לגלשן

Updated: Nov 5, 2021


השעווה לגלשן דואגת לאחיזה ויוצרת בעצם את הדבק בין הגלשן לרגליו של הגולש. השעווה מסייעת בשיפור האחיזה ומונעת את ההחלקה של הגולש, בין עם בחתירה על הגלשן ובין אם בזמן העמידה והרכיבה על הגל. בשוק העולמי ישנם מספר מפעלים לייצור שעוות מחומרים שונים כגון: פרפין, שעוות דבורים או שעוות קשות אחרות כאשר לעיתים קרובות דואגים “לפנק” את הגולשים במגוון ריחות אקזוטיים שללא ספק משפרים את החוויה. איך מורחים שעווה על הגלשן?

את השעווה מורחים בכמות נדיבה על הצד העליון של הגלשן בנקודות שבהם תניחו את רגליכם. מומלץ לבצע את המריחה בתנועה סיבובית. שימו לב שאתם מורחים שעווה שמתאימה לטמפרטורת המים בהם אתם עתידים לגלוש: על אריזת השעווה יצוין טווח הטמפרטורות האופטימלי לשימוש של אותה שעווה. לצורך העניין, במידה ותשתמשו בשעווה שמיועדת למים קרים בימי הקיץ הישראלי הלוהט השעווה תהפוך להיות קשה ולא תספק את הדביקות הדרושה בכדי להיאחז על הגלשן שלכם.

שימו לב: על גלשן חדש או על גלשן “נקי” שהסרתם ממנו את כל השעווה מומלץ להשתמש בשעוות בסיס (Base Coat), שכבת הבסיס היא בעצם השכבה הראשונה שפוגשת את הגלשן, המריחה שלה קלה יותר והיא תדבק טוב יותר על הגלשן. לאחר המריחה של השעווה מומלץ להיעזר במסרק שעווה, המסרק הוא בעצם כלי המשמש לתחזוקה והסרה של השעווה מהגלשן. בצידו האחד של המסרק תמצאו קצה משונן למריחה וליצירת חריצים אחידים של השעווה. הצד השני של המסרק ישר ויסייע לכם בהסרת השעווה הלא רצויה מהגלשן. לעיתים מסרקי שעווה אף מגיעים עם מפתח חרבות, פותחן בירה ועוד כלים שימושיים כאלה ואחרים. במידה ותרצו להסיר את כל השעווה מהגלשן מומלץ להניח את הגלשן כאשר חלקו העליון מופנה לשמש, לאחר מספר דקות תוכלו להסיר את כל השעווה באמצעות הצד הישר של המסרק בקלות וביעילות.



bottom of page