top of page
Search

גריפ לסקייט: ככה תדביקו אותו נכון


קניתם קרש חדש? תתחדשו! עכשיו הגיע הזמן להדביק עליו גריפ. הגריפ הוא בעצם שכבת נייר זכוכית המצפה את חלקו העליון של קרש הסקייטבורד או בשמו העברי גַּלְגֶּשֶׁת. תפקידו של הגריפ למנוע החלקה של הרוכב על ידי יצירת חיכוך בין הסקייטבורד לנעלי הסקייטר. גלישה ללא גריפ עלולה להיות קשה ומסוכנת.

רכישת גריפ לסקייטבורד

הגריפים השונים נמכרים בדר”כ בגודל סטנדרטי וניתן להשיג אותם בכל חנות גלישה \ סקייט. הזמנת גריפ מאתרים שונים בחו”ל היא גם אופצייה אך גם בארץ ניתן למצוא גריפים איכותיים במחירים אטרקטיביים. מחיר הגריפ לא אמור להיות מעבר לכמה עשרות שקלים.

ועכשיו לחלק האומנותי

תהליך הדבקת הגריפ אינו מסובך ולא לוקח יותר מדי זמן, אולם שווה לבצע את השלבים לאט ובזהירות (במיוחד אם זו הפעם הראשונה שלכם) על מנת להדביק אותו בצורה מיטבית ואסתטית. בשלב הראשון, שימו לב שהמשטח העליון של הסקייט נקי מאבק, אבנים קטנות או כל לכלוך אחר. חשוב שהקרש יהיה חלק ונקי. לפני שאתם מתחילים בהדבקה, ודאו כי האורך של הגריפ מקיף את כל הקרש לאורכו ולרוחבו. קדימה אפשר להתחיל: ממקמים את הגריפ במרכז הקרש ומתחיל להסיר את חלק הנייר של הגריפ בעדינות, בוחרים את אחד מצידי הקרש ומצמידים את הדבק של הגריפ לקצה שלו. מכאן, באופן סימטרי ככל שניתן, מסירים את חלק הנייר של הגריפ ומדביקים אותו בזהירות לאורכו על ידי החלקתו בליווי לחיצות ומעבר איטי באמצעות שתי הידיים. שימו לב שאתם משאירים את הגריפ מתוח על מנת לא ליצור בועות או קמטים. לאחר שהדבקתם בהצלחה את הגריפ (מקווים שיצא לכם לא פחות ממושלם!) עליכם לחתוך את העודפים בהתאם לשייפ של הקרש. תנו קפיצה לארגז הכלים הקרוב ותשלפו מברג, מוט ברזל או כל כלי מתכתי שבאמצעותו תוכלו לשייף את הגריפ על דפנות הקרש. בצעו את הפעולה על כל ההיקף של הקרש, תוכלו לראות את הצורה של הקרש מצטיירת על הגריפ. טריק נחמד. כעת הגיע הזמן לחתוך את עודפי הגריפ. לשם כך מומלץ להשתמש בסכין יפנית. נסו לשמור על חיתוך ישר ורציף ככל שניתן והזהרו על האצבעות. מומלץ לבצע ליטוש נוסף באמצעות נייר שיוף (אפשר להיעזר בעודפי הגריפ שחתכנו) ולוודא שהגריפ “נתפס” כמו שצריך על הקרש. בשעה טובה, הגריפ יושב בול על הקרש החדש שלנו, כמעט סיימנו!

לא לשכוח את החורים לברגים

השלב הסופי הוא חורים לברגים שמתחברים לצירים של הסקייט. לוקחים מברג ומחוררים את הגריפ בדיוק בנקודות בהם נמצאים החורים בקרש עצמו, בדר”כ 4 חורים בכל צד – סה”כ 8 חורים. הקרש מוכן, אפשר להמשיך אל עבר הרכבת הצירים.

bottom of page